Hanya untuk mereka yang belum mempunyai simpanan RM1juta didalam akaun simpanan masing-masing.

     Bagaimana anda melihat kehidupan ini? kalau anda masih melihat dengan kedua-dua belah mata kasar anda, mungkin anda akan terus melihat perkara yang sama sehingga akhir hayat anda. Penglihatan gagal menyingkap ruang, sisi dan benda-benda lain yang 'non-materi'. Apa yang patut anda lihat bukanlah hakikat. Kenapakah kita tertipu dan akan terus tertipu? Kerana kita terus mempercayai benda-benda yang bersifat materi fizik . Anda percaya langit dan laut biru kerana itulah yang anda lihat.

   Semua orang ingin berniaga kerana percaya itulah satu-satunya jalan kekayaan! Memang betul 9 dari 10 pintu kejayaan adalah didalam perniagaan. Tetapi kenapa 9 dari 10 peniaga kitagagal? Kenapakah saya menjadi muflis ketika menjadi pemilik kilang? Tetapi Alhamdulillah saya mampu berubah hingga menjadi  jutawan ketika saya sudah tidak mahu memikirkan tentang bisnes sebaliknya fokus kepada 'bagaimana nak kaya'.

 Ubah cara anda melihat dunia ini. Dari melihat dengan mata-fizik kepada dengan meta-fizik. Kita harus ada dua orang guru. Seorang guru fizik dan seorang guru metafizik.

  Ramai yang percaya bisnes adalah pintu kekayaan. Namun, jika sekadar 'menjalankan bisnes' (running the business) anda tidak akan kaya. Kekayaan bukan terletak pada bisnes, tetapi pada PENABUNGAN. Bisnes yang mengkayakan ialah bisnes yang membantu menabung.

  Kisah seorang ibu yang hanya duduk rumah, tetapi lebih kaya dan mempunyai wang yang lebih banyak berbanding anak lelakinya - seorang kontraktor. Anaknya setiap hari sibuk, lebih sibuk dari ibunya. pagi-pagi sudah keluar rumah, meeting sana-sini. Berkejar ke site dan tergesa-gesa memanjat pejabat JKR. Tetapi akaun semasa sentiasa 'overdrawn'. Akhirnya, nyaris muflis kerana hutang yang keliling pinggang. Mujur si ibu tolong bayarkan hutang si anak yang menjecah RM200k. Padahal ibunya ''tak'' buat bisnes pun...

  Si ibu tadi memang ''tidak' membuat bisnes mengikut takrif umum. Tetapi si ibu tetap menjana pendapatan harian sebagai bidan kampung. Tiada siapa tahu. Sebagai bidan kampung, bercucuk tanam sayuran, pisang dan buah-buahan... Beliau mampu menyimpan antara RM50 hingga RM100 setiap hari atau purata RM2,250 setiap bulan atau RM 27,000 setiap tahun. Dalam masa 20 tahun, simpanan mak bidan ini telah menjangkau RM700,000 (Termasuk dividen terkumpul). Beliau telahpun menunaikan haji, telah mengubahsuai rumah dan telah menambah beberapa bidang anah kebun! Bayangkan jika anda mampu menyimpan RM150-RM200 setiap hari? Kekayaan adalah apa yang anda simpan. Banyak orang 'running the business' tanpa memastikan pilihannya dapat membantu 'growing his/her saving'.

  Melalui program My First Million RM ini, Dato' Rusly akan mengajak anda memulakan penabungan bukan memulakan perniagaan. Objektif utama anda ialah menabung (saving)bukan menjalankan perniagaan (running). Anda kena merangka Rancangan Penabungan bukan Rancangan Perniagaan. Anda harus faham bahawa rancangan penabungan pasti disusuli oleh perniagaan. Rancangan perniagaan belum tentu disusuli dengan penabungan. Rancangan penabungan anda seharusnya bermula, "Berapa banyak yang saya nak simpan sehari," kemudian;
  1. Apa sasaran simpanan saya seminggu, sebulan, setahun, tiga tahun...
  2. Apa yang aku kena buat supaya boleh menyimpan setiap hari
  3. Apakah kegiatan buat duit yang berterusan dan berulang-ulang
  4. Senarai faktor daya penabungan seorang individu berpendapatan.


Keperluan
Butir-butir keperluan
Peratus dari  Y
TABUNG sokongan
   1
Kos modal kerja/ modal pusingan/ kos bisnes
30%
MODAL
   2
Perbelanjaan sara hidup keluarga
10%
KELUARGA
   3
Perbelanjaan anak / kos pendidikan
10%
ANAK
   4
Pinjaman rumah
10%
RUMAH
   5
Pinjaman kereta
10%
KERETA
   6
Pinjaman perniagaan
10%
PINJAMAN
   7
Perbelanjaan peribadi/bantu orang tua
10%
PERSONAL
   8
Perbelanjaan pelbagai
10%
KECEMASAN

Jumlah
100%


Wang Lebihan

Mahu atau tak, wang yang anda jana setiap hari akan dipotong untuk lapan keperluan diatas. Anda tidak mungkin dapat menyimpan untuk kekayaan sekiranya wang yang anda jana hanya cukup sehingga keperluanj 4 atau 5. Anda akan dapat menyimpan dan 'melupakan' simpanan tersebut seandainya anda berjaya menjana wang yang bukan hanya dapat memenuhi keperluan 1-8 bahkan mempunyai lebihan. Wang lebihan itulah sebenarnya wang untuk kekayaan.


Urus Wang Bukan Urus Bisnes

Selama ini anda sibuk menguruskan kehidupan termasuk urusan kerja dan urusan bisnes tanpa memberi ruang dan masa mencukupi untuk menguruskan kewangan anda. Kerap kali anda  menyerahkan wang anda untuk diurus oleh orang yang hanya berminat dengan dana anda bukannya menolong anda.

Jangan Percaya Kepada Sesiapa Bila ia Berkaitan Wang?

Anda tak boleh hidup tanpa mempercayai sesiapa. Jika demikian anda tak boleh percaya kepada Tukang Guntung yang berdiri dibelakang anda dengan sebilah gunting atau pisu cukur! Kita harus percaya kepada orang yang layak dipercayai. Bagaimana kita boleh mendapat ilmu jika kita tidak percaya kepada guru penyampai ilmu?


Keperluan
Butir-butir keperluan
Jumlah bulanan
Harian
Peratus harian
TABUNG
   1
Kos modal kerja /modal pusingan / kos bisnes
3000.00
100.00
43.4
MODAL
   2
Perbelanjaan  sara hidup keluarga
600.00
20.00
8.7
KELUARGA
   3
Perbelanjaan anak/kos pendidikan
400.00
13.30
5.8
ANAK
   4
Pinjaman rumah
700.00
23.30
10.14
RUMAH
   5
Pinjaman kereta
700.00
23.30
10.14
KERETA
   6
Pinjaman perniagaan
500.00
16.70
7.3
PINJAMAN
   7
Perbelanjaan pelbagai
500.00
16.70
7.3
KECEMASAN
   8
Perbelanjaan peribadi/bantu orang tua
500.00
16.70
7.3
PERSONAL

Jumlah
6,900.00
230.00
100.00



JIKA ANDA BERHASRAT untuk menyimpan RM200 setiap hari, anda kena ada pendapatan bersih RM430 sehari: X=Y - 230 = 200 Y = 230+ 200 = 430          X=430-230=200.
Jika anda berniaga roti canai:
Anggaran pendapatan bersih sekeping roti canai ialah 0.25sen bermakna anda kena jual sebanyak 430/0.25 = 1,720 keping. 

Tetapi jika anda menjalankan bisnes urutan dengan purata pendapatan bersih RM60.00 seorang, anda hanya perlu mendapatkan RM430 / 60 = 7 orang sehari. Bagaimana penerangan yang selanjutnya, hanya akan anda dapatkan dalam;

Bengkel Strategi Penabungan 1 Juta dengan bisnes kecil

bersama Dato' Rusly di
B8-3A-5 Jln Teknologi 2/1A
Signature Park, Damansara, bermula 10:00 pagi. 


Saya membuka satu TAWARAN ISTIMEWA yang jarang  dibuka didalam bengkel Jutawan Senyap sebelum ini.

Anda cuma perlu membuat pelaburan sebanyak RM 700 sahaja. Dengan harga itu, setiap rahsia jutawan senyap dan bonus di atas akan menjadi milik anda. Anda berminat? Buat tempahan bengkel  SEKARANG!

KHUSUS bagi yang mendaftarkan diri dan datang pada masa prebiu pada tarikh yg ditentukan, anda akan diberikan harga ISTIMEWA iaitu cuma RM 600 seorang!
Tetapi, tawaran ini hanya ditawarkan dalam masa yang TERHAD, dan untuk kuota peserta yang TERHAD.

Pendaftaran yang dibuat setelah prebiu, berlaku dengan harga NORMAL.
RM 700 seorang.
RM 1200 untuk 2 orang (@RM 600,)

CARA PENDAFTARAN :
1. sms/whatsapp, nama,i/c,BJS,lokasi pilihan(KB,KK,KL,dan SP)

2. Sila Sahkan pembayaran ke 0195158910 atau  0133319624
    
Email: alibajury@gmail.com

Ingat, TAWARAN  harga khusus untuk yang mendaftar diri dan hadir ke prebiu.


Borang Pendaftaran Peserta
Program Penabungan My First Million RM
Bersama Dato’ Dr Rusly Abdullah
Nama

No. K/P

Pekerjaan

Taraf Perkahwinan

Alamat Rumah

Alamat Pejabat

Email

No Telefon Bimbit

Facebook

Kelulusan Akademik Tertinggi

Bidang bisnes pernah diceburi

Buku motivasi yang pernah dibaca sehingga habis




……………………………………………
Tanda Tangan
Tarikh:


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

JOM BELAJAR URUT STROK DAN DIABETES

kursus klinikal