kursus klinikal







                                                                                                             Kursus Klinikal Stimulatherapy Tahap 1


Program
       Kearah memantapkan lagi ketrampilan para pengamal Stimulatherapy, pihak PESTIMAL memutuskan untuk membina satu modul latihan klinikal yang berasaskan persekitaran sebenar (Actual Clinical Environment). Latihan tersebut akan bertempat di Pusat Kesihatan Stimulatherapy 1 Malaysia di Wakaf Che Yeh Kota Bharu, Kelantan. Buat masa ini latihan bagi pengamal dari seluruh negara termasuk dari Sabah dan Sarawak perlu dijalani di Kota Bharu, Kelantan
.
2.      Kos Latihan
Tiada sebarang yuran dikenakan bagi sesi latihan ini kecuali RM150 untuk Sijil dan Pendaftaran. Kos penginapan, makan minum dan transportasi adalah tanggungan pengamal sendiri
.
3.       Cara Memohon Dan Melapor Diri
Setiap pelatih mestilah memohon menggunakan borang khas yang boleh diperolehi dari Pejabat PESTIMAL Wakaf Che Yeh Kota Bharu. Tunggu sehingga menerima panggilan untuk melapor diri dari PESTIMAL. Lapor diri hendaklah dibuat sebelum jam 10 pagi hari pertama latihan. Bayaran pendaftaran dan Sijil sebanyak RM150 hendaklah dibuat pada ketika lapor diri
.
4.       Status Program
Modul ini adalah modul asas yang wajib bagi semua pengamal termasuk dari pelajar kumpulan awal yang belum pernah menjalani latihan klinikal yang setaraf.  Adalah menjadi tanggung jawab setiap pengamal bahawa masing masing telah memenuhi keperluan pengamalan yang asas ini. Bilangan maksima yang mampu ditampung oleh pusat ini dalam sehari ialah (bagi hari biasa) seramai 4 orang pelatih sahaja dan 6 orang pelatih bagi hari kelepasan am dan hujung minggu (Jumaat dan Sabtu).

5.       Metodologi Latihan

i.                     Setiap pelatih wajib berada di dalam premis klinik sepanjang tempoh operasi perniagaan harian iaitu dari 10.00 pagi hingga 7.00 malam. Bahkan digalakkan untuk menyambung ke sesi malam bermula 8 hingga 10.30 malam. Satu kad perakam waktu akan diberikan kepada setiap pelatih.
ii.                   Setiap pelatih perlu menjalani latihan klinikal ini bagi tempoh minima 3 hari dengan bilangan pesakit minima yang dirawat ialah 15 orang.
iii.                  Setiap pelatih mestilah berpakaian kemas dan sesuai dengan suasana klinik.
iv.                 Setiap pelatih mestilah merancang jadual latihan klinikal harian masing masing dengan berbincang dengan Pengurus Klinik. Penyelarasan akan dibuat sesama pelatih agar masing masing mempunyai  Daily tasks and duties yang jelas dan tidak bertindih.
v.                   Setiap pelatih mesti mematuhi aliran operasi klinik yang telah ditetapkan.
vi.                 Setiap pelatih hendak mempastikan mempraktikkan kaedah atau tata cara yang telah dipelajari sahaja apabila terlibat dengan interaksi dengan pesakit dari peringkat diagnose, analisa penemuan, rawatan, preskripsi remedy dan konsultasi susulan.
vii.                Setiap pelatih bertanggung jawab menyediakan laporan latihan masing masing dan diserahkan kepada pengurus/Penyelia klinik sebaik tamat tempoh latihan. Pelatih yang gagal mengemukakan laporan tidak akan

6.       Kepentingan program latihan klinikal Tahap 1

i.                     Ia menjadi satu kaedah menilai clinical skill and competency bagi setiap pengamal kerana nilai nilai amali adalah tonggak utama Stimulatherapy.
ii.                   Ia menjadi aspek wajib bagi pengamal yang memohon kelayakan untuk membeli polisi insurans tanggungan pengamalan.
iii.                  Ia juga menjadi asas pertimbangan bagi meluluskan permohonan pentauliahan pusat kesihatan Stimulatherapy yang dikemukakan oleh pengamal.
iv.                 Ia juga menjadi asas pertimbangan utama bagi meluluskan permohonan akreditasi pusat kesihatan yang dimajukan oleh pengamal.

7.       Syarat khas
s
Sila ambil perhatian, hanya pelatih yang telah menyempurnakan kursus tahap 1, telah mendapat sijil, ASTIM,  tauliah PESTIMAL dan kad pelajar sahaja layak memohon mengikuti latihan klinikal ini. Sila contact,sms/whatsapp nama,i/c,no kad pestimal,latihan klinikal, ke 0133319624, 0195158910.


                Borang Permohonan Latihan Klinikal tahap 1

Nama
                                                  
Tarikh Lahir:
No K/P

Agama:
Alamat

Taraf Perkawinan
No H/P

Email:
Pekerjaan

Nama suami/isteri
Tarikh mendapat sijil

Ada Kemudahan penginapan
Sudah mengamal
Jika YA nyatakan pengkalan operasi                                       
Cadangan menginap di
Jenis pengangkutan ke tempat kursus

Rancangan ke tempat kursus

Produk stimulatherapy yang biasa diambil



………………………………
Tanda tangan pemohon



Tarikh:

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

JOM BELAJAR URUT STROK DAN DIABETES